marți, 2 noiembrie 2010

O după-amiază cu ...

M-am oprit....în faţa mea, o femeie ce stătea pe malul râului...era îmbrăcată în haine de nuntă. M-am uitat minute în şir la ea – nu cu ploaie-n gură şi fără să îmi transpire mainile, dar nici cu ură...
- Ce se va întâmpla cu acea femeie care va pierde ceremonia de căsătorie a surorii ei dacă cineva nu o traversează apă? 

 Batrânul călugăr vorbea repede şi mă privea pieziş pentru pierderea de timp.
- Jurământul nostru de celibat este foarte grav şi de asemenea jurăm să nu fim în prezenţa unei femei. Regulile sunt reguli şi nu trebuie încălcate!...îi răspund repede pentru că tocmai le învăţasem....
 - Dar cum rămâne cu mila? m-a întrebat călugărul senior. Priveşte-o...Este foarte tristă şi, dacă n-o ajutăm, nu va mai putea asista la nunta surorii sale.
- Noi avem regulile noastre!
Fără a mai spune un cuvânt, bătrânul ia femeia în braţe, o traversează apa şi o lasă pe celălalt mal...Ne continuăm călătoria în tăcere până la căderea nopţii.
- Nu cred că a fost drept că ai luat în braţe acea tânără femeie frumoasă şi ai traversat-o râul! 
Mă simt de parcă aş fi în faţa unui pluton de execuţie la care am refuzat să fiu legat la ochi pentru că vreau să vad cum se bagă glonţul pe ţeavă şi cum i se umflă gâtul comandantului când strigă "Foc!"...încerc să respir uşor, la intervale egale...
............................................................................................................
- Dragă călugăre, îmi răspunde bătrânul, am lăsat acea femeie pe mal acum o jumătate de zi. Se pare că tu o cari de atunci încoace.

Werewolf by Cat Power

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu